Liikunta- ja kätilöpalvelu Nonna

 

Kevään tunnit:

MAANANTAI 21.1.-18.3.2019 8h (tuntia ei pidetä 25.2.)

Klo 11.00-12.00 Äitiysjooga ja tunnin jälkeen mahd. juoda kupponen kuumaa ja vaihtaa kuulumiset. 90e.

TIISTAI 15.1.-9.4.2019 11h (tuntia ei pidetä 22.1.ja 26.2.)

Klo 11.30-12.30 Synnytyksen jälkeinen pilates ja tunnin jälkeen mahd. juoda kupponen kuumaa ja vaihtaa kuulumiset. 100e.

Klo 17.15-18.15 Afrikkalainen tanssi. 110e.

Klo 18.30-19.30 Pilates. 120e.

Kevät tarjous: Kaksi valitsemaasi viikkotuntia yhteishintaan 150e.

Jooga-Brunssit: Sis. Lempeän joogatunnin, herkullisen ja runsaan brunssin sekä aamupäiväsaunan.

SUNNUNTAISIN:

10.3. KLO 10-12.30 45e.
7.4. KLO 10-12.30 45e.
5.5. KLO 10-12.30 45e.

Perjantaina 8.3.2019 Naistenpäivän kunniaksi:

Klo 16.15-17.15 Lempeä joogatunti 8e.

Klo 17.30-18.30 Afrikkalainen tanssi 8e.

Klo 17.30-20.00 Naisten sauna 8e.

Paikkoja rajoitetusti, varaa ajoissa!

Ilmoittautumiset ja tiedustelut:

nonnaniipala@gmail.com 

050 3010025 / Johanna Niipala

Lämpimästi tervetuloa!

RASKAANA OLEVILLE LISÄKSI:

Tens-laite vuokraus: 40e 4vkoa.

Synnytysvalmennus:

Sisältää 3 kertaa yht. 4,5 h

1.kerta: 7.3.2019 klo 17.30-19.00

Synnytyksen kulku, avautumis- ja ponnistusvaiheen asennot

2. kerta: 14.3.2019 klo 17.30-19.00

Lääkkeettömät ja lääkkeelliset kivunlievitysmenetelmät

3. kerta: 21.3.2019 klo 17.30-19.00

Imetys ja vauva-arki

Synnytysvalmennuksessa opit kuinka voit itse helpottaa oloasi synnytyksen aikana. Myös tukihenkilö saa hyödyllisiä vinkkejä itselleen. Opettelemme mm. kipua lievittäviä akupisteitä ja synnytyshierontaa sekä synnytyslaulua.

Huom! Valmennukseen voi ottaa puolison tai tukihenkilön veloituksetta mukaan!

Koko kurssin hinta: 100€. Yhdelle kerralle osallistuminen: 40€

Hinta sisältää kurssin materiaalit, sekä kahvi tai tee -tarjoilun.

Sitovat ilmoittautumiset viikkoa ennen kurssin alkamista.

Kysy myös kätilön kotikäyntejä!

Ilmoittautumiset ja tiedustelut:

nonnaniipala@gmail.com 

050 3010025 / Johanna Niipala

Lämpimästi tervetuloa!

Ohjaajan Johanna Niipalan esittely

Olen kätilö, tanssija, jooga- ja pilatesohjaaja, luomutilan emäntä sekä kahden pojan äiti. Muutimme mieheni kanssa Hollolaan vuonna 2012 ja ryhdyimme kunnostamaan vanhaa maatilaa.

Unelmamme on luoda Niipalan tilasta merkityksellinen ja yhteisöllinen paikka kaikille meillä kävijöille. Järjestämme tilallamme kursseja, tarjoamme tilat kokouksille ja juhlille, sekä majoitamme vieraita.

Olen kotoisin Jyväskylästä, jossa tanssi oli osa nuoruuttani. Rakkaimmaksi lajiksi muodostui afrikkalainen tanssi, jota myös opetin Jyväskylän kansalaisopistossa. Kätilöksi valmistuin Jyväskylän ammattikorkeakoulusta vuonna 2009 ja tanssijaksi Outokummun ammattiopistosta vuonna 2012. Kävin Kokonaisvaltainen joogaohjaaja – koulutuksen vuonna 2016  ja Suomen terveysliikuntainstituutin  järjestämän Pilates Health -koulutuskokonaisuuden vuosien 2016-2018 aikana. Jooga- ja pilatestunteja aloittelin maatilamme studiossa sen valmistuttua 2017. Ohjaan lisäksi äitiysjoogaa Lahden Wellamo-opistossa.

Joogatunti:

Pitämäni joogatunnit ovat hathajoogaa. Tunnit etenevät rauhallisesti. Ohjaukseni on lempeää, yksilöllistä ja sallivaa. Tärkeää tunneillani on, että jokainen tekee liikkeet vain itselleen. Joogatunnillani jokaisella on mahdollisuus pysähtyä kuuntelemaan, mitä keho juuri sillä hetkellä tarvitsee. Hengitykseen ja kehon tahtiin keskittyminen rauhoittaa myös mielen. Tunnin jälkeen olo on rauhallisempi, maadoittuneempi ja tasapainoisempi.

Pilatestunti:

Pilates parantaa kehonlinjausta, ryhtiä ja kehon eri osien keskinäistä toimivuutta. Pilateksen avulla olen kuntouttanut esimerkiksi raskausaikana tullutta vatsalihasten erkaumaa. Pilateksesta tulee kokonaisvaltainen hyvä olo. Pilates lisää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja koordinaatiota. Pilatesta harjoittamalla kehonhallinta ja kehotietoisuus kasvaa. Hengityksen tiedostaminen auttaa keskittymään liikkeen suorittamiseen, jolloin myös mieli rauhoittuu. Liikkeet aloitetaan aina keskivartalon lihakset aktivoimalla ja liikkeet tehdään ns. sisältä ulospäin. Tärkeintä ei ole liikkeen määrä, vaan laatu. Säännöllinen harjoittelu siirtää tunnilla opitut asiat osaksi jokapäiväistä elämää ja omaa olemista. Myös pilatestunnilla on tärkeää tehdä liikkeet oman kehon tuntemusten mukaan. 

Tunnilla ollaan sukat jalassa. Tunneilla on käytössä pilates-pienvälineitä. 

Afrikkalainen tanssi:

Afrikkalaiseen tanssiin rakastuin heti ensimmäisellä afrotunnilla. Aloitin harrastuksen Jyväskylässä tanssinopettaja Mariana Siljamäen ja muusikko Jarmo Hovin huipputunneilla vuonna 1997. Olin perustajajäsenenä mukana Länsi-Afrikkalaiseen perinteeseen pohjautuvia tansseja esittävässä Mami Wata -ryhmässä. Tanssiharrastus on vienyt minut kaksi kertaa Beniniin, Villa-Karo -keskukseen opiskelemaan tanssia. Afrikkalainen tanssi on energistä ja kuntoa kohottavaa, se tekee todella hyvää jäykälle selälle ja kaiken lisäksi siitä saa energisen ja iloisen mielen. Afroa tanssitaan paljain jaloin, tunneilla mukana live säestys Djembe-rummuilla.